2.9.2018

Perinteet kunniaan...

Jos jotain tapahtuu joka vuosi samaan aikaan, nyt jo viidennen kerran, voidaan kai puhua perinteestä. Siispä perjantai- iltana neidin kanssa suuntasimme bussipysäkille odottamaan nallebussia...
Kuvaan pääsi myös uusi käsilaukkuni, valmistui torstai- iltana ennen puoltayötä… Paksumpia puuvillalankoja, Adlibriksen ja Drops Parisia. Virkkuukoukku 4,5. Menekkiä en itseasiassa tiedä... Pitäisi punnita tuokin.

Nallebussi kuljetti meidät Länsisatamaan ja sieltä Laiva vei meren yli. Hotelliin majoittauduimme 22 jälkeen. Tyttö jäi hotellille ja minä lähdin porukan kanssa Tallinnan vanhaan kaupunkiin syömään. "Pääruuaksi" jaoin toisen matkalaisen kanssa juustolautasen, mutta jälkiruuan söin ihan itse...

Paluumatka vanhasta kaupungista olikin astetta mielenkiintoisempi. Se on kun luottaa toisten navigointiin...

Hotellin näimme kyllä hyvinkin, mutta... Välissä oli joki, eikä siltaa löytynyt. Pimeällä, kovin mutaista polkua alas tulimme. Kuvien valaistusta olen käsitellyt, että vallien jyrkkyys näkyisi...

Lauantai- aamuna otin näkymäkuvan hotellin ikkunasta... Olihan maisemat :)

Hieman, itseasiassa jo perjantai- iltana, olimme ajoittain hukassa (siis kuski  oli, me matkalaiset istuimme vaan kyydissä). Ensin perjantaina pimeillä ja vielä pimeämmillä kujilla ja lauantaina liikennejärjestelyt oli muuttuneet matkalla Raasikuun. Vanha liittymä nähtiin kyllä, muttei sinne päässyt... Vaan onko se ihme, kun liikennemerkitkin oli näin mielenkiintoisia...

Perille Raasikuun löydettiin kuitenkin ja Aade Lönnin tehdaskin ytyi (vaikka sielläkin risteys oli vaihtanut paikkaa). Vielä on lankaa ja villaa hyllyissä, ehdin nimittäin ensimmäisten joukossa paikalle...

Nallebussi on meidät joka kerta kuljettanut ja aina kuljettajanamme on ollut Martti.

Aade Lönniltä meille kotiutui melkoinen kasa... Onneksi kaikki ei ole minun :)

Aade Lönnillä oli esillä Viron Käsitöö- lehti. siinä kuva upeasta villatakista... Ja siitä se ajatus sitten lähti.. Mikäli jollain, rakkaat lukijat, on ko. lehti tai saatte sen käsiini niin olen kiinnostunut ostamaan/ ohjeesta. Tai vinkistä, mistä voisin ko. lehden löytää. Lähinnä puikkokoko kiinnostaa... Lehti on Käsitöö Talvi 2017/Kevät 2018 Ja kannessa on myös tämän villatakin kuva...

Raasikusta suuntasimme takaisin Tallinnaan. Siellä ensimmäinen käyntikohteemme oli Kangaduzel (tai miten se nyt menikään) niminen kangaskauppa, yläkerrassa Outlet- myymälä ja kirppari. Tyttö löysi sieltä ostettavaa mutta minä en.
Karnaluksiin menimme seuraavaksi ja siellä sitä vierähtikin taas pari tuntia... Hullut suomalaiset liikkeellä... Karnaluksista piipahdimme "Nurkan taakse" ja sieltä löytyi Abaghan Fabrics kangaskauppa. Tyttö teki sieltä ostoksia ja äiti maksoi... Koska neiti unohti lompakkonsa bussiin :)
Käsityöostosten jälkeen Bussi kuljetti meidät satamaan ja muutama tunti oli aikaa satama- alueella (tai missä halusikin) kierrellä. Me Neidon kanssa kävimme syömässä ja kaupoissa. Viimeiset ostokset bussiin ja suunnaksi terminaali.
Laivaan päästyämme suuntasimme Buffettin. Ruoka oli hyvää ja auringonlasku kaunis, laivan ikkunastakin kuvattuna.

Kotona oltiin Lauantai- iltana puolen yön hujakoilla. Unta ei tarvinnut kovinkaan kauaa odotella...

Tänään sitten kävimme kapsäkkien kimppuun. Vähän oli kantamukset laajentuneet reissun aikana. Tarkastettavaa tosiaan molemmille koirille riitti...

Neidin ostokset (muut paitsi Aade Lönn)

Tässä perheen tuliaiset (ja omat). Varsin maltilliset, sanoisin...
Jälleen kerran Karnaluksista löytyi jos vaikka mitä tarpeellista... Ja ihanaa myös... Oikealla olevat napit on menossa yllämainitsemaani villatakkiin... Katsotaan sitten kelpaako ne, kun takki (joskus) valmistuu

Ja jonkun oli ihan pakko olla kokoajan mukana kun tapahtuu

Nuppineulat on olleet viimeaikoina kovin katoavaa tavaraa meillä joten ostin ison paketin, että riittäisi vähäksi aikaa...

Reissu oli, jälleen kerran, onnistunut. Hieman kyllä liikenneongelmat oli meidän riesana mutta niistä selvittiin. Ensi vuonna taas reissuun Lankamatkalle ja mahdollisesti marraskuussa Tampereen messuille, siis Kädentaitomessut. Samalla porukalla...
Tyttökin tykkäsi reissusta ja on jo lähdössä mukaan ensi vuonna. Pitää kyllä säästää enemmän rahaa, ettei tarvitse olla äidin lompakolla :D

1. Vastaukset
    1. Juu. Tämä reissu on joka vuosi odotettu. Ja ensi vuodelle on kaksi odottajaa kun neiti ilmoitti lähtevänsä uudestaankin reissuun mukaan.

2. Hieno reissu teillä on ollut ja hyvät ostokset. Olipas seikkailua poluilla, huh, onneksi ei sattunut mitään.